Kesan Perancahan, Pembelajaran Pengaturan Kendiri Dan Penulisan Refleksi Terhadap Rekaan Seni Visual Dalam Persekitaran Pembelajaran Atas Talian

Mustaffa Kamal, Mohd Yusof (2020) Kesan Perancahan, Pembelajaran Pengaturan Kendiri Dan Penulisan Refleksi Terhadap Rekaan Seni Visual Dalam Persekitaran Pembelajaran Atas Talian. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (525kB) | Preview

Abstract

Sistem Pembelajaran Persekitaran Secara Atas Talian (SPPAT) adalah satu ruang perbincangan pembelajaran secara atas talian yang diwujudkan untuk membolehkan pelajar-pelajar berhubung dengan guru dan rakan pada bila-bila masa terutama di luar waktu persekolahan. Objektifnya untuk menggalakkan pelajar berkomunikasi dalam ruang forum dan berbincang tentang tugasan Kajian Rekaan Seni Visual (KRSV) dalam pelajaran Pendidikan Seni Visual. Melalui SPPAT, pelajar diberi perancahan oleh guru secara berperingkat mengikut langkah dalam tugasan KRSV bagi tajuk yang dipilih. Seramai 30 orang pelajar Tingkatan Empat dari sebuah sekolah di Pulau Pinang yang mengikuti mata pelajaran ini telah dipilih secara persampelan bertujuan sebagai peserta kajian.

Item Type: Thesis (PhD)
Subjects: T Technology > TK Electrical Engineering. Electronics. Nuclear Engineering > TK1-9971 Electrical engineering. Electronics. Nuclear engineering
Divisions: Pusat Teknologi Pengajaran & Multimedia (Centre for Instructional Technology & Multimedia) > Thesis
Depositing User: Mr Hasmizar Mansor
Date Deposited: 27 May 2022 01:56
Last Modified: 27 May 2022 01:56
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/52617

Actions (login required)

View Item View Item
Share