Ramasamy, Rajasegeran
(2020)
Effectiveness Of Blended Discrete Mathematics Model In The Teaching & Learning Of Calculus.
PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
Abstract
Tujuan utama kajian ini adalah untuk membina and mengkaji keberkesanan Model Matematik Diskrit Teradun (BDMM) dalam pengajaran dan pembelajaran kursus Kalkulus. Kaedah ini berasaskan teknik ‘Discrete Clinical Trial Method’ yang diamalkan dalam dunia perubatan untuk mengajar kanak-kanak ‘autism’. BDMM menggunakan kaedah pengajaran bersemuka dengan pelajar (fizikal) dengan disokong melalui platform pembelajaran elektronik khususnya dalam pembelajaran kemahiran asas matematik. BDMM mengutamakan penguasaan masteri kemahiran-kemahiran asas mathematics sebelum seseorang pelajar memperolehi sebarang kemahiran Mathematics yang tinggi. Kajian ini menggunakan kaedah ‘studyal’ kedua dalam dua kajian kes iaitu di Universiti Antarabangsa Albukhary dan Universiti Asia Pacific. Faktor pertama dalam kajian ini ialah Tahap Kemampuan Matematik dan factor kedua ialah kaedah pengajaran kursus Kalkulus.
Actions (login required)
|
View Item |