Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran

Abd. Rahman, Yusni (2004) Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (23MB) | Preview

Abstract

Kajian ini cuba meneliti dan meninjau sejauhmana guru-guru sekolah menengah bersedia dan berkebolehan mengguna komputer dalam menjalankan tugas pentadbiran dan pengajaran. Secara amnya, kajian ini mempunyai dua tujuan utama, iaitu (i) membentuk dan menilai empat pembolehubah bersandar iaitu Kesediaan Guru Mengguna Komputer (KMK-BI); Kesediaan Guru Mengguna Komputer dalam Tugas Pentadbiran dan Pengajaran (KMK.-B2); Kefahaman Guru Tentang Komputer (KTK); dan Kebolehan Guru Mengguna Komputer dalam Tugas Pentadbiran dan Pengajaran (KMKTPP) dari segi kesahan dan kebolehpercayaannya, dan· (ii) mengetahui perhubungan di antara keempat-empat pembolehubah bersandar.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: L Education > LC Special aspects of education > LC5800-5808 Distance education.
Divisions: Pusat Pengajian Pendidikan Jarak Jauh (School of Distance Education) > Thesis
Depositing User: Mr Aizat Asmawi Abdul Rahim
Date Deposited: 02 Mar 2025 07:40
Last Modified: 02 Mar 2025 07:40
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/61948

Actions (login required)

View Item View Item
Share