Satu Kajian Terhadap Ciri-Ciri Pengajaran Guru Yang Berkesan Melalui Analisis Hermeneutik

Abu Bakar, Ab. Rahman (1993) Satu Kajian Terhadap Ciri-Ciri Pengajaran Guru Yang Berkesan Melalui Analisis Hermeneutik. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (13MB) | Preview

Abstract

Kajian ini adalah suatu analisis yang bertujuan untuk mengenalpasti ciri-ciri tingkahlaku pengajaran berkesan dalam bilik darjah. Pendekatan yang digunakan dalam kajian ini ialah Kaedah Analisis Herrneneutik (Hermeneutic Analysis),iaitu satu modul yang telah diperkenalkan oleh Dr. K.L. Loganathan, dari Universiti Sains Malaysia dalam kajiannya mengenai Interaksi Bilik Darjah di Setengah Sekolah Rendah Luar Bandar di Malaysia (Classroom Interaction in Some Rural Primary School in Malaysia) 1989.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: L Education > L Education (General) > L7-991 Education (General)
Divisions: Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Educational Studies) > Thesis
Depositing User: Mr Aizat Asmawi Abdul Rahim
Date Deposited: 17 Feb 2025 00:46
Last Modified: 17 Feb 2025 00:46
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/61782

Actions (login required)

View Item View Item
Share