Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan

Poh, Swee Hiang (1993) Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (21MB) | Preview

Abstract

Dua soalan penyelidikan telah dikaj i: (1) Adakah terdapat perhubungan antara BUaunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dengan ausunan-pangkatan mengikut amalan oleh pelajar-pelajar tingkatan empat? (2) Adakah terdapat perbezaan dalam ausunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dan mengikut amalan bagi kumpulan-kumpulan pelajar yang berbeza dari aegi jantina, lokaai sekolah dan agama? Selain dari kajian kuantitatif teraebut, Batu kajian kualitatif juga dij alankan dengan menggunakan dua kaedah: (1) Kaedah interviu untuk mencungkil dengan lebih mendalam lagi pemahaman pelajar terhadap nilai-nilai murni Berta mengetahui sebab-aebab yang mendorong pelajar-pelajar menyuaUD-pangkatkan nilai-nilai murni mengikut kepentingan; (2) Kaedah pencerapan untuk memerhatikan amalan nilai-nilai murni di dalam Sekolah.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1555-1602 Elementary or public school education
Divisions: Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Educational Studies) > Thesis
Depositing User: Mr Aizat Asmawi Abdul Rahim
Date Deposited: 15 Oct 2024 08:23
Last Modified: 15 Oct 2024 08:23
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/61306

Actions (login required)

View Item View Item
Share