Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.

Gurusamy, Sinnamachi (2011) Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (417kB) | Preview

Abstract

Tujuan kajian ini ialah untuk mengenal pasti perhubungan yang wujud antara kerisauan ujian dan gaya coping dengan prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar-pelajar institut pendidikan guru yang mengikuti bidang pengkhususan yang berlainan. The purpose of this study was to identify the relationship that exists between test anxiety, coping style and examination performances among students of different specializations at the institute of teacher education.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: L Education > L Education (General) > L7-991 Education (General)
Divisions: Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Educational Studies) > Thesis
Depositing User: Mr Erwan Roslan
Date Deposited: 04 Dec 2018 04:22
Last Modified: 04 Dec 2018 04:22
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/43104

Actions (login required)

View Item View Item
Share