Membanding Kesan Kaedah Lima Fasa Needham, Kaedah Stad Dan Kaedah Konvensional Terhadap Pencapaian, Kemahiran Sosial Dan Minat Murid Dalam Pengajaran Sejarah Tingkatan Empat

Muthiah, Malar (2010) Membanding Kesan Kaedah Lima Fasa Needham, Kaedah Stad Dan Kaedah Konvensional Terhadap Pencapaian, Kemahiran Sosial Dan Minat Murid Dalam Pengajaran Sejarah Tingkatan Empat. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (2MB) | Preview

Abstract

Kajian ini bertujuan untuk menyiasat kesan penggunaan kaedah Lima Fasa Needham, kaedah STAD dan kaedah konvensional terhadap pencapaian, kemahiran sosial dan minat murid terhadap sejarah. Kajian ini juga bertujuan untuk mengenal pasti sama ada terdapat kesan kekekalan pengetahuan Sejarah, kekekalan kemahiran sosial, dan kekekalan minat terhadap sejarah selepas pengajaran dengan menggunakan kaedah Lima Fasa Needham, kaedah STAD dan kaedah konvensional.

Item Type: Thesis (PhD)
Subjects: L Education > L Education (General) > L7-991 Education (General)
Divisions: Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Educational Studies) > Thesis
Depositing User: ASM Ab Shukor Mustapa
Date Deposited: 20 Sep 2018 07:43
Last Modified: 12 Apr 2019 05:26
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/41991

Actions (login required)

View Item View Item
Share