Ghani, Zainal
(1981)
A Study of the Informational Needs of Teachers Teaching the Malaysian Integrated Science Course!
The Asia Pacific Journal of Educators and Education (formerly known as Journal of Educators and Education), 3 (1).
pp. 1-8.
ISSN 2289-9057
Abstract
Matlamat kaiian ini adalah untuk menentukan keperluan-keperluan maklumat guru-guru
yang mengajar kursus Sains Paduan di Malaysia. Empat keperluan maklumat yang dikaii adalah
Pendekatan Mengajar dan Kaedah/Teknik; Isi maklumat latarbelakang mengenai taiuk-taiuk dalam
'kursus; Persediaan - untuk eksperimen-eksperimen dan demonstrasi; dan Penilaian - pembinaan
butir-butir uiian berbilang pilihan.
Keperluan maklumat tersebut mungkin timbul oleh sebab ramai guru-guru yang mengajar
Sains Paduan mempunvai sedikit latarbelakang dalam sains. Tambahan pula, kursus dalam perkhidrnatan yang berlangsung sebanyak tiga siri, dan tiap satunva selama dua minggu, dirancang
semata-mata untuk membiasakan guru-guru dengan kerja-kerja praktik yang berhubung dengan
kursus.
Actions (login required)
|
View Item |