Abdul Wahab, Roshiza
(2015)
Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan
Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan
Hiperaktif (Adhd).
PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
Abstract
Gaya pembelajaran merupakan indikator penting untuk meningkatkan kualiti
pembelajaran seseorang pelajar. Kajian telah dijalankan bertujuan untuk
menganalisis gaya pembelajaran paling dominan dalam kalangan pelajar ADHD.
Soal selidik digunakan untuk memperoleh data dan seramai 235 responden dinilai
oleh guru pelajar berkenaan dengan menjawab borang soal selidik. Manakala,
kaedah pemerhatian menggunakan senarai semak pemerhatian dan protokol temu
bual digunakan bagi mengumpul data kualitatif.
Learning style is an important indicator to improve the quality of student learning.
The study was conducted to analyze the most dominant learning styles among
students with ADHD. Questionnaires were used to obtain data and a total of 235
respondents rated by their teachers by answering the questionnaire. Meanwhile, the
observation method using the observation checklist and interview protocol used to
collect qualitative data.
Actions (login required)
|
View Item |