Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence

Allahyar, Negah (2015) Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (1MB) | Preview

Abstract

Kajian ini merupakan kajian bilik darjah yang menggunakan reka bentuk kajian kes kualitatif dengan analisis kuantitatif tambahan untuk menyiasat bagaimana guru EFL Iran mewujudkan atau menghalang peluang untuk bercakap bagi pelajar yang ingin berkomunikasi (WTC) dan pelajar yang kurang ingin berkomunikasi dengan menggunakan corak interaksi dan strategi yang berbeza. Tiga orang guru dengan pelajar EFL yang WTC dan yang kurang ingin berkomunikasi dari sebuah institut bahasa swasta di Iran telah mengambil bahagian dalam kajian ini. Analisis data adalah berkenaan sumbangan daripada pelajar yang WTC dan yang kurang ingin berkomunikasi. This study is a classroom research adopting a qualitative case study design with supplementary quantitative analyses to investigate how the Iranian EFL teachers create or obstruct opportunities to talk for willing to communicate (WTC) and reticent students using different interaction patterns and strategies. Three Iranian EFL teachers and their respective WTC and reticent students from a private language institute participated in this study. The analysis of the data dealt with the amount of WTC and reticent students’ contributions.

Item Type: Thesis (PhD)
Subjects: L Education > L Education (General) > L7-991 Education (General)
Divisions: Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Educational Studies) > Thesis
Depositing User: Mr Firdaus Mohamad
Date Deposited: 26 Jul 2016 07:37
Last Modified: 12 Apr 2019 05:25
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/30218

Actions (login required)

View Item View Item
Share