A Study of the Informational Needs of Teachers Teaching the Malaysian Integrated Science Course!

Ghani, Zainal (1981) A Study of the Informational Needs of Teachers Teaching the Malaysian Integrated Science Course! The Asia Pacific Journal of Educators and Education (formerly known as Journal of Educators and Education), 3 (1). pp. 1-8. ISSN 2289-9057

[img]
Preview
PDF
Download (2363Kb) | Preview

    Abstract

    Matlamat kaiian ini adalah untuk menentukan keperluan-keperluan maklumat guru-guru yang mengajar kursus Sains Paduan di Malaysia. Empat keperluan maklumat yang dikaii adalah Pendekatan Mengajar dan Kaedah/Teknik; Isi maklumat latarbelakang mengenai taiuk-taiuk dalam 'kursus; Persediaan - untuk eksperimen-eksperimen dan demonstrasi; dan Penilaian - pembinaan butir-butir uiian berbilang pilihan. Keperluan maklumat tersebut mungkin timbul oleh sebab ramai guru-guru yang mengajar Sains Paduan mempunvai sedikit latarbelakang dalam sains. Tambahan pula, kursus dalam perkhidrnatan yang berlangsung sebanyak tiga siri, dan tiap satunva selama dua minggu, dirancang semata-mata untuk membiasakan guru-guru dengan kerja-kerja praktik yang berhubung dengan kursus.

    Item Type: Article
    Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education
    Divisions: Penerbit Universiti Sains Malaysia (USM Press) > The Asia Pacific Journal of Educators and Education (formerly known as Journal of Educators and Education)
    Depositing User: Mr Firdaus Mohamad
    Date Deposited: 21 Apr 2017 08:56
    Last Modified: 21 Apr 2017 08:56
    URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/33481

    Actions (login required)

    View Item
    Share