Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd)

Abdul Wahab, Roshiza (2015) Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd). PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (857kB) | Preview

Abstract

Gaya pembelajaran merupakan indikator penting untuk meningkatkan kualiti pembelajaran seseorang pelajar. Kajian telah dijalankan bertujuan untuk menganalisis gaya pembelajaran paling dominan dalam kalangan pelajar ADHD. Soal selidik digunakan untuk memperoleh data dan seramai 235 responden dinilai oleh guru pelajar berkenaan dengan menjawab borang soal selidik. Manakala, kaedah pemerhatian menggunakan senarai semak pemerhatian dan protokol temu bual digunakan bagi mengumpul data kualitatif. Learning style is an important indicator to improve the quality of student learning. The study was conducted to analyze the most dominant learning styles among students with ADHD. Questionnaires were used to obtain data and a total of 235 respondents rated by their teachers by answering the questionnaire. Meanwhile, the observation method using the observation checklist and interview protocol used to collect qualitative data.

Item Type: Thesis (PhD)
Subjects: L Education > L Education (General) > L7-991 Education (General)
Divisions: Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Educational Studies) > Thesis
Depositing User: Mr Firdaus Mohamad
Date Deposited: 11 Aug 2016 04:53
Last Modified: 12 Apr 2019 05:25
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/30325

Actions (login required)

View Item View Item
Share