Allahyar, Negah
(2015)
Teachers’ Perceptions, Interaction
Patterns And Strategies Towards
Iranian Efl Students’ Willingness
To Communicate Or Reticence.
PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
Abstract
Kajian ini merupakan kajian bilik darjah yang menggunakan reka bentuk
kajian kes kualitatif dengan analisis kuantitatif tambahan untuk menyiasat bagaimana
guru EFL Iran mewujudkan atau menghalang peluang untuk bercakap bagi pelajar
yang ingin berkomunikasi (WTC) dan pelajar yang kurang ingin berkomunikasi
dengan menggunakan corak interaksi dan strategi yang berbeza. Tiga orang guru
dengan pelajar EFL yang WTC dan yang kurang ingin berkomunikasi dari sebuah
institut bahasa swasta di Iran telah mengambil bahagian dalam kajian ini. Analisis
data adalah berkenaan sumbangan daripada pelajar yang WTC dan yang kurang ingin
berkomunikasi.
This study is a classroom research adopting a qualitative case study design
with supplementary quantitative analyses to investigate how the Iranian EFL teachers
create or obstruct opportunities to talk for willing to communicate (WTC) and
reticent students using different interaction patterns and strategies. Three Iranian EFL
teachers and their respective WTC and reticent students from a private language
institute participated in this study. The analysis of the data dealt with the amount of
WTC and reticent students’ contributions.
Actions (login required)
|
View Item |