Kesan Kaedah Inkuiri Koperatif Berbantukan Multimedia Ke Atas Prestasi Kemahiran Proses Sains Bersepadu, Pemikiran Saintifik Dan Sikap Dalam Sains Dalam Kalangan Pelajar-Pelajar Sekolah Kebangsaan [LB1647. F146 2008 f rb].

Che Amat, Mohamad Fadzil (2008) Kesan Kaedah Inkuiri Koperatif Berbantukan Multimedia Ke Atas Prestasi Kemahiran Proses Sains Bersepadu, Pemikiran Saintifik Dan Sikap Dalam Sains Dalam Kalangan Pelajar-Pelajar Sekolah Kebangsaan [LB1647. F146 2008 f rb]. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (136Kb) | Preview

    Abstract

    Aspek penaakulan saintifik dalam bentuk kemahiran proses sains asas dan bersepadu serta pemikiran saintifik telah diperkenalkan di sekolah-sekolah kebangsaan mulai tahun 1997 tetapi prestasi pelajar dalam komponen-komponen kemahiran proses sains bersepadu dan kemahiran berfikir saintifik masih berada pada tahap yang rendah. Aspects of reasoning in science in the form of basic and integrated process skills and scientific thinking were introduced into the primary school science syllabus in 1997 but studies continue to show that student performance in these skills is still low.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools
    Divisions: Pusat Teknologi Pengajaran & Multimedia (Centre for Instructional Technology & Multimedia)
    Depositing User: Mr Erwan Roslan
    Date Deposited: 13 May 2009 13:32
    Last Modified: 13 Jul 2013 12:17
    URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/9962

    Actions (login required)

    View Item
    Share