Kesan Penggunaan Contoh Jawapan Terbimbing Terhadap Prestasi Penyelesaian Masalah Berayat Dan Keupayaan Metakognisi Murid Tingkatan Satu Dalam Topik Peratus [LB1645. N335 2007 f rb].

Yaakob, Mohd. Nazari (2007) Kesan Penggunaan Contoh Jawapan Terbimbing Terhadap Prestasi Penyelesaian Masalah Berayat Dan Keupayaan Metakognisi Murid Tingkatan Satu Dalam Topik Peratus [LB1645. N335 2007 f rb]. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (134Kb) | Preview

    Abstract

    Tujuan penyelidikan ini adalah untuk mengkaji kesan penggunaan contoh jawapan terbimbing dalam topik ‘Peratus’. Sampel penyelidikan adalah terdiri daripada murid tingkatan I (N = 285) dari 8 sekolah di daerah Seberang Perai (Utara/Tengah). The aim of this research is to study the effects of guided worked-out examples in the ‘Percentages’ topic. The sample used in this research was form I students (N = 285) from 8 schools in Seberang Perai (North/Central) district.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools
    Divisions: Pusat Teknologi Pengajaran & Multimedia (Centre for Instructional Technology & Multimedia)
    Depositing User: Mr Erwan Roslan
    Date Deposited: 14 Apr 2009 14:53
    Last Modified: 13 Jul 2013 12:04
    URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/9102

    Actions (login required)

    View Item
    Share