Pola interaksi sosial dalam kalangan murid multi etnik di sekolah menengah kebangsaan [LB1617.M2 N162 2006 f rb]

Mohd Yusof, Najeemah (2006) Pola interaksi sosial dalam kalangan murid multi etnik di sekolah menengah kebangsaan [LB1617.M2 N162 2006 f rb]. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (213Kb) | Preview

    Abstract

    Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji pola interaksi sosial dalam kalangan murid pelbagai etnik iaitu Melayu, Cina dan India dari Sekolan Rendah Kebangsaaan, Sekolah Kebangsaan, Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina dan Tamil di Sekolah Menengah Kebangsaaan yang mempunyai persekitaran multi-etnik di Daerah Sungai Petani, Kedah. Teori Hubungan, Teori Pilihan Rasional dan Teori Ekologi Perkembangan Bronfenbrenner telah digunakan sebagai teori latar kajian. Sampel kajian terdiri daripada 720 murid dari Tingkatan 1, 2 dan 4. Kajian mengaplikasikan Model Qual-Quan untuk menjawab soalan kajian.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools
    L Education
    Divisions: Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Educational Studies)
    Depositing User: MHAH Hazlee Abdul Halil
    Date Deposited: 16 Jan 2009 09:12
    Last Modified: 13 Jul 2013 11:44
    URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/7785

    Actions (login required)

    View Item
    Share