Kajian Kes Kemahiran Sistem Anggaran Nombor Kanak-Kanak 4 Tahun

PPIP, Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (2021) Kajian Kes Kemahiran Sistem Anggaran Nombor Kanak-Kanak 4 Tahun. [Teaching Resource] (Submitted)

[img]
Preview
PDF
Download (323kB) | Preview

Abstract

Kajian ini dijalankan bagi mengkaji kemahiran kanak-kanak 4 tahun dengan memfokuskan aspek penguasaan, strategi dalam kemahiran sistem anggaran nombor, dan faktor-faktor yang mempengaruhi kemahiran sistem anggaran nombor kanak-kanak. Bagi tujuan itu, kajian kualitatif dengan reka bentuk kajian kes telah digunakan sebagai pendekatan kajian, dan seramai 6 orang kanak-kanak 4 tahun telah dipilih sebagai sampel kajian. Teknik pensampelan bertujuan berstrata, dan teknik judgement sampling telah digunakan dalam kajian ini.

Item Type: Teaching Resource
Subjects: L Education > L Education (General) > L7-991 Education (General)
Divisions: Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Educational Studies) > Thesis
Depositing User: Mr Aizat Asmawi Abdul Rahim
Date Deposited: 04 Sep 2023 01:36
Last Modified: 04 Sep 2023 01:36
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/59322

Actions (login required)

View Item View Item
Share