Mahmood, Shaarani (2018) Permodelan Hubungan Faktor-Faktor Kerjaya Dengan Integrasi Ict Terhadap Amalan Pengajaran Berinovasi Dalam Kalangan Guru Cemerlang. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
|
PDF
Download (863kB) |
Abstract
Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji sama ada Teori Pembelajaran Kaunseling Kerjaya Krumboltz (1990) boleh digunapakai untuk menjelaskan kesan kemahiran dan keyakinan dalam melakukan perkara-perkara baharu terhadap inovasi pengajaran dan integrasi ICT di dalam kelas di kalangan guru-guru cemerlang. Guru-guru Cemerlang telah melalui pelbagai latihan dalam perkhidmatan secara berterusan dalam kepakaran subjek masing-masing. Di samping itu, mereka telah didedahkan kepada pelbagai inisiatif ICT untuk pengajaran dan pembelajaran dan telah membuktikan keupayaan mereka di dalam penguasaan mata pelajaran dan juga dalam penghasilan pelajar berpencapaian tinggi.
| Item Type: | Thesis (PhD) |
|---|---|
| Subjects: | Q Science > QA Mathematics > QA76.575 Multimedia systems and Internet |
| Divisions: | Pusat Teknologi Pengajaran & Multimedia (Centre for Instructional Technology & Multimedia) > Thesis |
| Depositing User: | ASM Ab Shukor Mustapa |
| Date Deposited: | 22 Mar 2019 02:34 |
| Last Modified: | 12 Apr 2019 05:24 |
| URI: | http://eprints.usm.my/id/eprint/43746 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |



