Mahmood, Shaarani (2018) Permodelan Hubungan Faktor-Faktor Kerjaya Dengan Integrasi Ict Terhadap Amalan Pengajaran Berinovasi Dalam Kalangan Guru Cemerlang. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
PDF
Download (863kB) |
Abstract
Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji sama ada Teori Pembelajaran Kaunseling Kerjaya Krumboltz (1990) boleh digunapakai untuk menjelaskan kesan kemahiran dan keyakinan dalam melakukan perkara-perkara baharu terhadap inovasi pengajaran dan integrasi ICT di dalam kelas di kalangan guru-guru cemerlang. Guru-guru Cemerlang telah melalui pelbagai latihan dalam perkhidmatan secara berterusan dalam kepakaran subjek masing-masing. Di samping itu, mereka telah didedahkan kepada pelbagai inisiatif ICT untuk pengajaran dan pembelajaran dan telah membuktikan keupayaan mereka di dalam penguasaan mata pelajaran dan juga dalam penghasilan pelajar berpencapaian tinggi.
Item Type: | Thesis (PhD) |
---|---|
Subjects: | Q Science > QA Mathematics > QA76.575 Multimedia systems and Internet |
Divisions: | Pusat Teknologi Pengajaran & Multimedia (Centre for Instructional Technology & Multimedia) > Thesis |
Depositing User: | ASM Ab Shukor Mustapa |
Date Deposited: | 22 Mar 2019 02:34 |
Last Modified: | 12 Apr 2019 05:24 |
URI: | http://eprints.usm.my/id/eprint/43746 |
Actions (login required)
View Item |