Citra Karya Falsafah, Nilai Dan Etika Dalam Perkhidmatan Awam

INTAN, Institut Tadbiran Awarn Negara (1994) Citra Karya Falsafah, Nilai Dan Etika Dalam Perkhidmatan Awam. InstitutTadbiran AwamNegara(INT AN).

[img]
Preview
PDF
Download (79MB) | Preview

Abstract

Buku- Citra Karya: Falsafah, Nilai dan Etika dalam Perkhidmatan Awam disajikan kepada para penjawat awam khasnya clan kepada masyarakat Malaysia amnya dengan tujuan memberi kefahaman yang jelas tentang hasratmumi Perkhidmatan Awam Malaysia yang kini menghadapi pelbagai cabaran clanperubahan. Hasrat mumi itu adalah suatu proses pembentukan perwatakan unggul Perkhidmatan Awam Malasyia yang bakal dikenali sebagai pemegang amanah clan pelaksana program pembangunan dalam peningkatan kualiti kehidupan rakyat. Kecemerlangan dalam pembangunan sosio-ekonomi dapat dilakukan oleh mana-mana negara yang mempunyai teknologi tinggi, namun begitu jikalau kualiti sumber manusianya tidak dibentuk melalui amalan nilai clan etika yang baik, lambat-laun tamadun yang telah dibangunkan itu akan hancur-lebur dihakis oleh perlakuanperlakuan yang meruntuhkan.

Item Type: Book
Subjects: J Political Science
Divisions: Jabatan Pendaftar (Registry Department) > Bahagian Sumber Manusia (Human Resource Division) > Koleksi Peperiksaan Penilaian Tahap Kecekapan / Peperiksaan Perkhidmatan / Peperiksaan Kenaikan Pangkat > Rujukan Am
Depositing User: Mr Noorazilan Noordin
Date Deposited: 04 May 2017 02:28
Last Modified: 02 Jun 2017 01:59
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/33831

Actions (login required)

View Item View Item
Share