U.S.M.'s Project InSPIRE: A Study into the Problems of Teaching and Learning in Selected Rural Primary Schools

Sinaga, Hulman (1980) U.S.M.'s Project InSPIRE: A Study into the Problems of Teaching and Learning in Selected Rural Primary Schools. The Asia Pacific Journal of Educators and Education (formerly known as Journal of Educators and Education), 2 (1). pp. 1-9. ISSN 2289-9057

[img]
Preview
PDF
Download (3MB) | Preview

Abstract

Tujuan asas kertas ini ialah untuk memperkenalkan secara kasar apakah yang dilakukan oleh Liniversiti Sains Malaysia dalam bidang kajian kurikulum untuk menentukan cara-cara membaiki pendidikan sekolah rendah menerusi Projek InSPI RE. Kertas ini ditulis dengan mengemukakan huraian ringkas berhubung dengan beberapa aspek daripada Projek ini, seperti, pengenalan, tujuan, asas-asasandaian, rancangan, pengembangan alat-alat pengajaran, hasil-hasil yang telah tercapai hingga kini, bahagian-bahagian aktiviti Projek dan asasstruktur organisasinya. Projek ini sedang memasuki peringkat kajiuji dalam bulan Januari 1980 dan dijangka akan siap menjelang bulan Oisember 1982. Adalah diharapkan bahawa dalam jangka masa itu, Projek ini akan memperolehi maklumat-maklumat yang berharga berhubung dengan pengenalan sistem pengajaran corak baharu di beberapa buah sekolah rendah pilihan di luar bandar yang merupakan ternpat kajiuji itu dijalankan

Item Type: Article
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education
Divisions: Penerbit Universiti Sains Malaysia (USM Press) > The Asia Pacific Journal of Educators and Education (formerly known as Journal of Educators and Education)
Depositing User: Mr Firdaus Mohamad
Date Deposited: 21 Apr 2017 00:45
Last Modified: 21 Apr 2017 00:45
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/33477

Actions (login required)

View Item View Item
Share