Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky

Nababan, Rebecca Octary Rossy (2015) Kajian Kes Penggunaan Konsep Permainan Dalam Pengajaran Seni Muzik Kepada Pelajar Kelas Sepuluh Di Sekolah Menengah Atas Deli Murni Sibolangit Indonesia : Gabungan Dan Adaptasi Teori Permainan Kooperatif Parten Dan Teori Kontraktivisme Vygotsky. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (146kB) | Preview

Abstract

Tujuan kajian ini adalah untuk membentuk pelan pengajaran seni muzik kelas kesepuluh sekolah menengah atas dengan menggunakan pendekatan permainan untuk membantu pelajar dalam belajar unsur – unsur muzik. The aim of this study was to develop music lesson plans for students in the tenth grade of high school by using a game method to assist in learning the elements of music.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Pusat Pengajian Seni (School of the Arts) > Thesis
Depositing User: Mr Noorazilan Noordin
Date Deposited: 25 Aug 2016 07:48
Last Modified: 12 Apr 2019 05:25
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/30413

Actions (login required)

View Item View Item
Share