Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika

Abdul Rahman, Noor Miza (2015) Pembinaan Modul Berasaskan Pendekatan Projek Untuk Meningkatkan Kemahiran Berkomunikasi Murid Tadika. ["eprint_fieldopt_thesis_type_phd" not defined] thesis, Universiti Sains Malaysia.

[img]
Preview
PDF
Download (492kB) | Preview

Abstract

Kajian ini bertujuan untuk membina sebuah modul pengajaran sebagai panduan guru prasekolah untuk melaksanakan pendekatan projek. Pembinaan modul berkenaan berfokuskan pemberian bimbingan guru menjalankan Pendekatan Projek untuk menggalakkan beberapa kemahiran berkomunikasi murid prasekolah dengan merujuk Model Pendekatan Projek yang dipelopori oleh Katz dan Chard (2000), Kurikulum Standard Prasekolah Kebangsaan (2010) dan Model Pengajaran ASSURE (1996). This study aims to develop a teaching module named PProKom as a guide for preschool teachers to implement the Project Approach. This module focuses on guiding teachers in implementing Project Approach to enhance communication skills among preschoolers based on the PBP model by Katz and Chard (2000), the National Preschool Standard Curriculum (KPM, 2010), and the ASSURE Instructional Model (1996).

Item Type: Thesis (["eprint_fieldopt_thesis_type_phd" not defined])
Subjects: L Education > L Education (General) > L7-991 Education (General)
Divisions: Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Educational Studies) > Thesis
Depositing User: Mr Firdaus Mohamad
Date Deposited: 22 Jul 2016 01:45
Last Modified: 17 May 2018 03:12
URI: http://eprints.usm.my/id/eprint/30182

Actions (login required)

View Item View Item
Share