Abdul Rahman, Noor Miza
(2015)
Pembinaan Modul Berasaskan
Pendekatan Projek Untuk
Meningkatkan Kemahiran
Berkomunikasi Murid Tadika.
PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
Abstract
Kajian ini bertujuan untuk membina sebuah modul pengajaran sebagai panduan guru
prasekolah untuk melaksanakan pendekatan projek. Pembinaan modul berkenaan
berfokuskan pemberian bimbingan guru menjalankan Pendekatan Projek untuk
menggalakkan beberapa kemahiran berkomunikasi murid prasekolah dengan
merujuk Model Pendekatan Projek yang dipelopori oleh Katz dan Chard (2000),
Kurikulum Standard Prasekolah Kebangsaan (2010) dan Model Pengajaran ASSURE
(1996).
This study aims to develop a teaching module named PProKom as a guide for
preschool teachers to implement the Project Approach. This module focuses on
guiding teachers in implementing Project Approach to enhance communication skills
among preschoolers based on the PBP model by Katz and Chard (2000), the National
Preschool Standard Curriculum (KPM, 2010), and the ASSURE Instructional Model
(1996).
Actions (login required)
|
View Item |